Obracím se na Vás s následujícím dotazem.
Předmětem připravovaného projektu je přestavba stávající křižovatky dvou silnic II. třídy nekonvenčního tvaru na stykovou křižovatku a dále kompletní rekonstrukce jedné z navazujících silnic II. třídy v celkové délce 0,775 km. Projekt řeší následující druhy stavebních úprav:
1) Křižovatka silnic "A" a "B" (SO101) – při úpravě dojde jednak ke kompletní výměně konstrukčních vrstev vozovky silnice "A" a pravé poloviny (ve směru od centra města) silnice"B", kdy bude stávající skladba nahrazena vrstvami štěrkodrtě, cementové stmelené směsi a dále vrstvami podkladní, ložnou a obrusnou – celkem min. 470 mm. A dále je součástí tohoto stavebního objektu také úprava levé poloviny silnice "B" z důvodu zvýšení únosnosti, kdy dojde k odfrézování svrchních vrstev vozovky v tloušťce 100 mm, budou sanována porušená místa a bude provedena pokládka ložné a obrusné vrstvy v tloušťce 110 mm. Dojde tak k úpravě šířkového řešení a niveleta bude navýšena o 10 mm.
2) Rekonstrukce silnice "A" (SO102) – zde dojde ke kompletní výměně konstrukčních vrstev vozovky, kdy bude stávající skladba nahrazena vrstvami štěrkodrtě, cementové stmelené směsi a dále vrstvami podkladní, ložnou a obrusnou – celkem min. 470 mm.
Dle našeho názoru celým projektem splňujeme definici pojmu rekonstrukce/modernizace dle Specifických pravidel, neboť v celém řešeném úseku budeme provádět zvýšení únosnosti vozovky a zároveň upravujeme výškové vedení (zesílení krytu vozovky) nebo upravujeme celou konstrukci vozovky (včetně podkladních vrstev).
Projekt naplňuje požadavky na rekonstrukci/modernizaci silnice v 1. výzvě IROP.
Odpověď ze dne 30. srpna 2016