Specifickým kritériem přijatelnosti projektů ve specifickém cíli 2.4 (kromě podpory předškolního vzdělávání a péče o děti do 3 let), je mimo jiné soulad projektu s Místním akčním plánem vzdělávání nebo s Krajským akčním plánem vzdělávání.
Projekt může být realizován jako individuální nebo integrovaný prostřednictvím integrovaného nástroje ITI, IPRÚ nebo CLLD. Realizace projektu prostřednictvím integrovaného nástroje není povinná. Integrované strategie nebudou obsahovat seznam konkrétních projektů, budou definovat typy aktivit, které by měly být prostřednictvím strategie realizovány.
V případě, že bude mít žadatel zájem realizovat projekt prostřednictvím integrované strategie, musí nejprve oslovit nositele strategie a svůj záměr s ním prokonzultovat. Nositel jej bude informovat o dalším postupu – kdy budou vyhlašovány výzvy, jak probíhá hodnocení projektu atd. Záměr musí být v souladu s prioritami a cíli strategie a musí být realizován na území, vymezeném ve strategii.
Může se stát, že projekt bude spadat do strategie ITI, IPRÚ i CLLD. V tom případě si musí žadatel vybrat, prostřednictvím které strategie chce projekt realizovat. Výhodou CLLD je vyšší míra příspěvku EU, viz tabulka - míra spolufinancování způsobilých výdajů v jednotlivých specifických cílech IROP [MS Word, 183.73KB]. Mezi strategiemi ITI a IPRÚ územní překryvy nejsou.
Výzvy budou vypisovány samostatně pro individuální projekty a samostatně pro integrované projekty. Projekty nebudou bonifikovány za zapojení do integrovaného nástroje, protože neprobíhá soutěž mezi individuálními projekty a integrovanými projekty.
Odpověď ze dne 2. července 2015