Obecné informace
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR vyhlašuje 24. února 2016 průběžnou výzvu č. 23 „Specifické informační a komunikační systémy a infrastruktura I.“ k podávání žádostí o podporu z Integrovaného regionálního operačního programu, specifického cíle 3.2 „Zvyšování efektivity a transparentnosti veřejné správy prostřednictvím rozvoje využití a kvality systémů IKT“
Výzva se týká rozvoje, modernizace a zvýšení dostupnosti komunikačních a informačních systémů a infrastruktury; budování, rozvoj a modernizaci národních datových center a komunikační infrastruktury pro nově pořízené nebo modernizované informační systémy; vytváření nových informačních systémů v souvislosti s centry sdílených služeb a vytváření nových a modernizace stávajících podpůrných informačních systémů, jako jsou např. spisové služby nebo informační systémy pro řízení příspěvkových organizací.
Celková alokace výzvy (ERDF + SR) je 2 548 231 511,25 Kč.
Aktuality
27. 9. 2017 Řídicí orgán IROP oznamuje, že z důvodu nastalých problémů při dokončování analýzy nákladů a přínosů posunuje datum a čas ukončení příjmu žádostí o podporu z 29. 9. 2017, 16:00 na 9. 10. 2017, 16:00 u 23. výzvy IROP.
V souvislosti s tímto krokem oznamuje změny v textu výzev.
27. 4. 2017 ŘO IROP oznamuje, že od 27. dubna 2017 byla aktualizována Specifická pravidla pro žadatele a příjemce, jejich přílohy a text výzvy č. 23 IROP Specifické informační a komunikační systémy a infrastruktura I.
Hlavním důvodem revize byla úprava dokladování způsobilých výdajů – odstranění povinnosti dokladování ceny obvyklé, navýšení maximální výše celkových způsobilých výdajů na projekt, úprava povinné přílohy Souhlasného Stanoviska hlavního architekta eGovernmentu, a aktualizace vzoru Podmínek (přílohy č. 6, 7, 8, 9).
Přehled změn Specifických pravidel pro žadatele a příjemce a výzvy je uveden v úvodní části změněných dokumentů.
7. 9. 2016 ŘO IROP oznamuje, že od 7. září 2016 byla aktualizována Specifická pravidla pro žadatele a příjemce, jejich přílohy a text výzvy č. 23 IROP „Specifické informační a komunikační systémy a infrastruktura I“.
Mezi nejvýznamnější změny patří:
- Rozšíření vedlejších způsobilých výdajů o koncová HW zařízení, výdaje na služby odborné konzultace a dozoru implementace pořizovaného informačního systému a stavební práce, které vyžadují stavební povolení, bezprostředně související s realizací projektu.
- Rozdělení kritérií přijatelnosti na kritéria napravitelná a nenapravitelná.
- Zrušení povinné přílohy č. 5 Průzkum trhu na základě úpravy způsobu stanovení cen do rozpočtu projektu ve studii proveditelnosti.
- Možnost přiložení souhlasného stanoviska podle Usnesení vlády ČR č. 889/2015.
- Zkrácení doby příjmu žádostí ve výzvě č. 23 do 29. 9. 2017
Přehled změn Specifických pravidel pro žadatele a příjemce a výzvy je uveden v úvodní části změněných dokumentů
Kontakty Centra pro regionální rozvoj České republiky
Kontaktní informace na Centrum pro regionální rozvoj České republiky pro administraci projektů z výzvy č. 23 Integrovaného regionálního operačního programu naleznete
zde.